Doğada Bir Nefes


Proje hakkında

Sınıf dışı öğrenme ortamlarının çocuklar için kalıcı öğrenme sağladığı kanıtlanmıştır. Özellikle doğa da öğrenilenler etkin öğrenmede kalıcı davranış değişikliği sağlamaktadır. Doğa ile iç içe olan, oyun oynayan ve öğrenen çocuklar üzerinde doğanın sosyal, bilişsel, dilsel ve ruhsal gelişimi açısından pek çok olumlu etkisi olduğu bilimsel olarak ispatlanmıştır. Bu çerçevede bizler doğa da yapacağımız etkinliklerle sağlıklı mutlu doğaya duyarlı bireyler yetişmesine rehberlik edeceğiz.

HEDEFLER

Okulöncesi ve ilkokul öğrencilerine doğa sevgisini ve duyarlılığını kazandırma.
Okulöncesi ve ilkokul öğrencilerine araştırma yapma, deney yapma, problem çözme becerilerini kazandırmak.
Öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmelerini sağlamak
Öğrencilerin doğa da yaşayan canlıların farkında olmalarını sağlamak
Ailelerle birlikte doğa etkinlikleri yaparak farkındalık yaratmak

ÇALIŞMA SÜRECI

Doğa inceleme gezileri yapılacak.
Doğa da bulunan materyaller (taş, yaprak, dal, kozalak vb) toplanacak.
Doğal malzemelerden sanat etkinliği yapılacak.
Her gün sınıf dışında (okulun bahçesi) etkinlik yapılacak
Doğada drama çalışmaları yapılacak
Doğa materyalleriyle matematik çalışmaları yapılacak
Doğa materyalleriyle müzik çalışmaları yapılacak

BEKLENEN SONUÇLAR

Doğa sevgisi ve duyarlılığını kazanmaları
Araştıran, sorgulayan, deney yapan. probleme çözüm önerileri sunabilmeleri
Doğada yaşayan canlılara saygı duyabilmeleri
Ailelerin çocuklarıyla kaliteli zaman geçirmeleri


Yorumlar

  1. Bilişim çağına yönelişin fazla olduğu bu zamanda doğaya dönüşü yaşatacak olmanın heyecanı içindeyim.
    Çocuklara olduğu kadar ebeveynlere de doğa sevgisi verebilmek yaşamsal döngüye büyük katkı sağlayacaktır. Projemizin saha çok yaygınlaşması ve uygulanabirliğinin artması tek dileğim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder